MFAA = Multi-Frame Sampled AA
Its supposed to give 4x MSAA image quality with only the performance hit of 2x MSAA.
Ok, thanks, i did read something from Hardware.fr but so far the reviewer states that it should be verified, i post the full text and then a gross transcription , other could use google translate to check the accuracy.
Faire varier la position des samples, c'est déjà ce que faisais ATI et AMD avec le Temporal AA. Et c'est ce que va faire Nvidia avec le MFAA qui sera disponible d'ici quelques temps via de nouveaux pilotes. Nvidia ne s'est cependant pas contenté de recopier ce principe mais y a ajouté un filtre plus avancé qui combine downsampling et composante temporale basée sur l'image précédente. De quoi se rapprocher de la qualité du MSAA 4x avec seulement du MSAA 2x avec alternance de la position des samples (MFAA 2x), selon Nvidia. Il faudra vérifier en pratique ce qu'il en est, notamment en mouvement.
"Varying the samples positions, thats what ATI and AMD already did with Temporal SA.
And this is what NVvidia will do with MFAA wich will be available in some times via new drivers.
Nvidia didnt just copy this principle but they also did add a more advanced filter wich combine downsampling and temporal component based on the previous frame.
That should get close of MSAA 4X quality with only MSA 2X s samples alternance position (MFAA 2X) according to Nvidia.
It should be checked in practice how it fares , particularly when in motion."
http://www.hardware.fr/articles/928-23/gm204-smm-nouveautes.html