Is it still crazy to scan 1000 magazines?

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Well the scanner finally kicked the bucket.

RIP Canon Canoscan 670U September 2001 - March 2008

Cheers,
Aquaman

----------------------------------

I have collected over 15 years of Aquarium magazines but they are taking a lot of room up in my den. I don't have the heart to just throw them away (I will probably give them to a local library) but I am still in the hobby and I still enjoy reading them and using them as a resource.

Do you think it's crazy to scan 600+ mags? I won't be scanning every page but all pages with articles on them so for example a 70 page mag will have 45-50 pages that have articles or pictures on them.

I guess I will find out how tough my Canon Scanner is :)

To update:

633/637 (99.37%) Done :)

4 mags to go

52000+ scans

21gb of scans

314 lbs (144kg)weight

No Torrents :p


Cheers,
Aquaman :D
 
Last edited:
  • Like
Reactions: shortylickens

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Oh yeah.......... I will be making PDF's so that it will be easier to manage (so I dont have 50 billion jpegs) :)

Cheers,
Aquaman
 
  • Like
Reactions: shortylickens

Mucman

Diamond Member
Oct 10, 1999
7,246
1
0
There are aquarium magazines? Sometimes I worry about you Vic :p

Now what shall I do with my PC Gamer collection going back to '94 ;)
 
  • Like
Reactions: shortylickens

AgaBoogaBoo

Lifer
Feb 16, 2003
26,096
1
0
Just store em away. If you wanted to work hard, it'd be a magazine a day. Don't tell me you can do 100 scans a day, even 50 a day is pushing it. I would store em in a box.
 

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Originally posted by: TheToOTaLL
Have fun!

That sounds like many, many, many hours of scanning.

Please, no neffing while you wait ;)
Yup so far......... 1/2 an hour a mag :)

I should be finished in a year or two :)

Cheers,
Aquaman
 
  • Like
Reactions: shortylickens

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Originally posted by: Mucman
There are aquarium magazines? Sometimes I worry about you Vic :p

Now what shall I do with my PC Gamer collection going back to '94 ;)
Hey .......... wanna good reference......... I'll give you the mags & you could scan then ;)

Cheers,
Aquaman
 
  • Like
Reactions: shortylickens

TekDemon

Platinum Member
Mar 12, 2001
2,297
1
76
Well actually it might take really long with the Canon but there are scanners that are pretty blazing fast...
On the cheap end I think the Epson Perfection line scans blazingly fast...and if you can somehow figure out how to rig that little button to auto-scan to Adobe Acrobat(I think this is possible with the Scan to Application feature) then you're all set.

But yeah assuming you have one of those thin Canon ones this is gonna take a while...
 
  • Like
Reactions: shortylickens

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Originally posted by: AgaBooga
Just store em away. If you wanted to work hard, it'd be a magazine a day. Don't tell me you can do 100 scans a day, even 50 a day is pushing it. I would store em in a box.
I have actually been doing 100 scans a day but that will slow down oncee tax season starts :)

Cheers,
Aquaman <<<<<<<<< accountant :)
 
  • Like
Reactions: shortylickens

ThaGrandCow

Diamond Member
Dec 27, 2001
7,956
2
0
You're just going to give them away to a library? Ebay that!
15 years of comics has got to be worth some good money to someone at least.
 
  • Like
Reactions: shortylickens

TheToOTaLL

Platinum Member
Oct 7, 2001
2,246
2
0
Originally posted by: Aquaman

Originally posted by: TheToOTaLL
Have fun!

That sounds like many, many, many hours of scanning.

Please, no neffing while you wait ;)
Yup so far......... 1/2 an hour a mag :)

I should be finished in a year or two :)

Cheers,
Aquaman
Do you know anyone that has a MFU (multifunction unit) at their place of employment, with scan to PDF capabilities?

Several of our clients have the Canon ImageRunner's, and although the lower end models don't scan in color (only B&W), it sure makes it a heck of a lot easier to scan through hundreds of pages at once, right into 1 PDF file.
 
  • Like
Reactions: shortylickens

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Originally posted by: TekDemon
Well actually it might take really long with the Canon but there are scanners that are pretty blazing fast...
On the cheap end I think the Epson Perfection line scans blazingly fast...and if you can somehow figure out how to rig that little button to auto-scan to Adobe Acrobat(I think this is possible with the Scan to Application feature) then you're all set.

But yeah assuming you have one of those thin Canon ones this is gonna take a while...
Yup........ I have one of those :(

But it's not too bad so far :) 1 mag in 1/2 hour :)

Cheers,
Aquaman
 
  • Like
Reactions: shortylickens

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Originally posted by: ThaGrandCow
You're just going to give them away to a library? Ebay that!
15 years of comics has got to be worth some good money to someone at least.
Not comic books :Q I am saving those :)

Cheers,
Aquaman
 
  • Like
Reactions: shortylickens

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Originally posted by: TheToOTaLL
Originally posted by: Aquaman

Originally posted by: TheToOTaLL
Have fun!

That sounds like many, many, many hours of scanning.

Please, no neffing while you wait ;)
Yup so far......... 1/2 an hour a mag :)

I should be finished in a year or two :)

Cheers,
Aquaman
Do you know anyone that has a MFU (multifunction unit) at their place of employment, with scan to PDF capabilities?

Several of our clients have the Canon ImageRunner's, and although the lower end models don't scan in color (only B&W), it sure makes it a heck of a lot easier to scan through hundreds of pages at once, right into 1 PDF file.
Unfortunatly I know no one that uses one of those :(

Cheers,
Aquaman
 
  • Like
Reactions: shortylickens

Aquaman

Lifer
Dec 17, 1999
25,054
13
0
Originally posted by: oLLie
Train a hundred monkeys with a hundred scanners. It'll be done in no time.
Well.......... Mucman & Silverpig do live in the area :Q ;)

Maybe if I buy them a bubba of beer & get them some Canucks PPV's ;)

Cheers,
Aquaman
 

Ness

Diamond Member
Jul 10, 2002
5,407
2
0
I would just get a bunch of binders with full-page slides and tear out the stuff that really matters. You could probably fit about 15-20 mags per binder. There are probably a bunch of ads you would get rid of too.
 
  • Like
Reactions: shortylickens

ASK THE COMMUNITY